onsdag 2 juli 2008

Gastronomia Italiana del 2

Jag håller med vad Lars har skrivit, även om jag tyckte lokalen var mer funkis än han. Lokalen var liten och påminde mer om en hamburgerhak än en "riktig" restaurang, kvalitén på möbler och porslin med mera var låg. Men endock så fann jag det riktigt trevligt, fast sällskapet var ju underbart!! Det spelades italiensk musik i bakgrunden och det var mysigt, vi hade fönster plats och jag hade önskat mer möjlighet att se ut. Hade en bänkskiva i ögonhöjd, och rutan var rejält frostad...
Personalen var trevlig och inte allt för påig, gillar inte när de är på en som flugor på en sockerbit! Och väntetiden var rätt så låg, fast förrätten borde ha kommit fortare. Då den var klar i förväg, Lars förätt skulle blandas lite men min skulle bara läggas upp. Varmrätten kom snabbt efter vi ätit, med tanke på att vi är som stövare när vi äter ute... Slukar maten och pratar knappt...

Så vad åt vi då!? Jo jag åt Caprese, vilket är mozzarellakulor och körsbärstomater i olja och med kryddor. Väldigt gott, även om det är väldigt klurigt att äta inoljade körsbärstomater med en slö gaffel. Det var nära att jag sköt iväg tomaterna över hela lokalen.
Till varmrätt åt jag Pollo Valentino, vilket är en kyklingrätt med mozzarella och parmaskinka. Till den tog jag Risotto med soltorkade tomater.




Väldigt gott....

Lars tog Scampi con insalatina, vilket var räkor på salladsbädd. Till varmrätt tog han Filetto con pecorino, vilket var oxfilé med rödvinsås och potatisgratäng.


Även detta var tydligen jättegott....

Vi kommer helt klart att äta här igen, eller i alla fall härifrån... Så vi rekomenderar att ni tittar förbi här någon gång...

Kram

1 kommentar:

Malin ~ Lillpiga sa...

Haha...känner igen det där med oljiga tomater. :) Skriv ofta nu!! :D